Al weer een maand voorbij - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu Al weer een maand voorbij - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu

Al weer een maand voorbij

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg

17 Maart 2007 | Taiwan, Taipei

Hey good folks,

hoe gaat het met jullie? Waarschijnlijk wel goed. Ik zie de weersvoorspellingen van nederland en het zonnetje heeft de afgelopen tijd geschenen daar. Nou hier was het vorige week dus k*tweer. Het begon eerst met een lekker weekendje waarin het lekker 25 graden was. En ineens een hele week onafgebroken regen, regen en nog meer regen. En voordat ik wegging kmaar een grote mond hebben met ik ga lekker naar een subtropisch eiland, waar het zonnetje schijnt, blijkt dat het in nederland beter weer is. Ma ja, het word nu wel weer beter en in het zuiden van het eiland is het beter weer dan in het noorden, waar ik zit dus.

Ma goed, vorige week vrijdag was me verjaardagsvsje samen met mijn kamergenoot. Het was gezellig en er waren best wel veel mensen.Het feestje werd gevierd op een soort bijeenkomstplaats op school. We zouden daarna nog uit gaan, ma we hadden teveel drank gekogt dus bleven we (helaas) maar daar. Ik en Marc (me kamergenoot) hebben ook een aantal kadootjes gekregen van de groep. Ik o.a. een voetbal. Dat had ik wel nodig aangezien basketbal, honkbal en rugby populairder hier zijn dan voetbal. Gelukkig kan ik nederlands voetbal en de champions leaugue wel volgen door live streams op internet, alleen vanwege het tijdsverschil moet ik wel laat opblijven.

Het vsje duurde tot 0330 voordat bijna iedereen weg was. Er bleven nog 2 tortelduifjes achter. Ja, er begint een romance te groeien binnen de exchange groep. Ben benieuwd waar het eindigt.

De dag erna moest ik weer vroeg op, want kzou gaan paintballen. Een buddy van Robbert, ook student van Erasmus, had het geregeld. Er waren ong 20 man, waarvan heel veel Taiwanezen die ook nog in het leger hadden gezeten (das voor elke man tussen de 18 en 24 verplicht hier, 2 jaar in het leger). Nou het was een hele ervaring om daar te komen. Het duurde ong 50 min met metro en bus. En daarna moesten we ook nog 20 min lopen. En ut was egt veel lopen. Heuvel af, heuvelt (dat cker 4 x) en 100+ treden nog met de trap. Het was meer een hike dus de rest van het weekend hoefde kme geen zorgen te maken over fitness. Verder had ik ook nie gedagt dat ik zo vies zou worden. Omdat het heel de week al had geregend, was alles onder de modder. Dus na afloop waren me schoenen nie meer wit, maar helemaal bruin. En ik kon helemaal nix zien door me helm omdat het verschrikkelijk warm werd. Daardoor werd ik gewoon neergeschoten door me eigen mannetjes. Ma ondanks dit alles was het een leuke ontspanning.

Later in de avond uitgeweest naar de reopening van een latin bar. Er zijn hier egt veel latijns amerikanen (Panama, Nicaragua, Honduras etc). Dat komt door de internationale relaties die Taiwan heeft met die landen. Daardoor wordt het makkelijker voor studenten uit die landen om hier te studeren. Entree voor deze avond was 500 dollar (ong 12 euro) en dan de hele avond gratis drank :). En je weet wat er dan gebeurt met sommige mensen. Ze draaiden lekker salsa, merengue, r&b en reggeaton dus het was lekker gezellig.

Voor de rest niets boeiends meegemaakt ofzo. School is weer volop aan de gang. Heb al 4 chineze lessen agter de rug. Ik kan me al voorstellen nu. Maar het is egt lastig, want zodra je een toon verkeerd heb zeg je al een ander woord. Kmoet ook veel lezen. En dat is belangrijk want een groot deel van je cijfer is gebaseerd op je participatie in de klas. Kzit dus bijna elke dag in de bieb om alles zo snel mogelijk te doen zodat ik in het weekend nie zoveel hoeft te doen en lekker kan chillen, zoals vandaag :).

Nou geniet van de foto's en till the next time. Latersssssssss

Fabian

  • 17 Maart 2007 - 09:33

    Wendie:

    Hey lieverd !!
    Wat een leuke foto's
    en lantaarnfeest was zeker wel een mooie ervaring?
    Volgens mij kwamen de meest aparte en originele creaties voorbij?
    Jammer van het weer! maar daarin tegen; Heb je dat ook weer meegemaakt!
    De foto's van de chinese les zien er ook leuk uit..hihi lessen kunnen dus ook leuk zijn?
    Whats Up met die maskers? grappig joh!
    En dat je elke keer een ander woord kan uitspreken mits je niet de juiste klemtoon van het officiele woord weet uit te spreken, dat is grappig !!
    Zie je alleen in films ;)
    Ik vind dat je opklaart, je lacht veel en je geniet..dat is te zien.
    Dat doet mij goed..geweldig mooie en spannende ervaring.
    Leuk dat survivelen, ohnee paintballen was het :D:D
    wauw en dan moest je nog helemaal terug terwijl je moe was...pfff
    MAAR je bent er nog..die hard !
    Zal ik je wat verklappen? Het is hier mooi weer maar toch nog frips hoor hihi..je kent NL; iedereen gelijk halfnaakt naar buiten..haha
    Ik denk aan je..
    Fijne dagen!!!
    HUGGGG

  • 17 Maart 2007 - 10:14

    Wendie:

    Hey lieverd !!
    Wat een leuke foto's
    en lantaarnfeest was zeker wel een mooie ervaring?
    Volgens mij kwamen de meest aparte en originele creaties voorbij?
    Jammer van het weer! maar daarin tegen; Heb je dat ook weer meegemaakt!
    De foto's van de chinese les zien er ook leuk uit..hihi lessen kunnen dus ook leuk zijn?
    Whats Up met die maskers? grappig joh!
    En dat je elke keer een ander woord kan uitspreken mits je niet de juiste klemtoon van het officiele woord weet uit te spreken, dat is grappig !!
    Zie je alleen in films ;)
    Ik vind dat je opklaart, je lacht veel en je geniet..dat is te zien.
    Dat doet mij goed..geweldig mooie en spannende ervaring.
    Leuk dat survivelen, ohnee paintballen was het :D:D
    wauw en dan moest je nog helemaal terug terwijl je moe was...pfff
    MAAR je bent er nog..die hard !
    Zal ik je wat verklappen? Het is hier mooi weer maar toch nog frips hoor hihi..je kent NL; iedereen gelijk halfnaakt naar buiten..haha
    Ik denk aan je..
    Fijne dagen!!!
    HUGGGG

  • 17 Maart 2007 - 10:53

    Rowena:

    Hey schat,
    Ben blij dat je een leuke verjaardag heb gehad.En als nog gefeliciteerd, beetje laat, maar goed....:S
    Leuke foto's

    Kusjes en luv u

  • 17 Maart 2007 - 11:54

    Feliz:

    Leuke foto's Febs alleen what's up met die maskers in de les? :-S

    Kus

  • 17 Maart 2007 - 17:05

    Mehdi:

    hey febs,

    alles cool? ik denk het wel uit je verhalen te horen. Dat regen heb ik nu ook hier, februari was het hier in Bergen mooi weer. Maar nu regent het echt al een week nonstop, niet meer normaal. Ik heb sinds vorige week Applied Finance, en het is echt een super leuke vak. Als ik straks terug ben, kan je alles over excel aan mij vragen. Ik wens je nog veel succes met je vakken daaro.

    mzzl,

    ps Hoe zijn de chika's daar?

  • 18 Maart 2007 - 13:23

    Mischa:

    Hallo!
    Leuk om te lezen hoe het studentenleven in Taiwan is. Als ik daar ben is het meestal familie bezoeken en niet echt uitgaan ofzo. Maar ja, volgende keer ga ik ook misschien 'als student'.
    Deze week hebben jullie vast wel veel mooier weer, want hier zou het misschien zelfs gaan sneeuwen!!! Natte sneeuw dan he.
    Veel plezier nog en succes met de lessen!
    Mischa (van de hyves)

  • 18 Maart 2007 - 22:22

    Nono:

    Heey febs,

    Wat leuk om al die verhalen te lezen. Alsnog gefeliciflapstaart ouwe. Ik heb echt te lang niet van me laten horen, schandalig gewoon. Je kent me, alles uitstellen.

    Je bent er alweer een maandje, op zich gaat het wel snel. Als ik eraan denk dat je nog 5 te gaan hebt, dan klinkt het wel erg lang. Keep us up to date en have fun meneer, maar niet te veel. Jou kennende doe je goed je best.

    Xus nono(je weet wel wie toch)



  • 19 Maart 2007 - 09:26

    Tamara:

    Hi Febs!
    Weer een erg interessant verhaal,je bent lekker actief bezig ;)
    Heb je je voetbal al een beetje 'in-gevoetbald'? Kan je een redelijk elftal samenstellen, of is het voetbaltalent ver te zoeken?!
    Succes met je Chinese lessen en overige vakken (heb je een oplossing gevonden voor je gelijktijdige vakken?)
    Veel plezier weer tot het volgende bericht!
    x Tamara

  • 21 Maart 2007 - 15:30

    Gianni:

    ik hoor dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin heb daar ik hoop gauw weer wat van je te horen neef gr gianni

  • 26 Maart 2007 - 13:48

    Loraine:

    Nou nou zo lekker is het weer niet aan deze kant hoor! Vorig week best koud en regen! Nu 15 graden met windkracht 6 :s en er is weer regen voorspeld. word je ook niet vrolijk van!

    maar leuk dat je zoveel te doen heb daar. Chinees leren lijkt me vet cool :D. Als je voor een groot deel afhankelijk ben van participatie tijdens de lessen moet het wel goed komen toch! gewoon alles wat je leest opslaan en reproduceren....kan je toch wel ? :p

    Jammer dat je pas online bent als ik off ben mang! gaat ten koste van het updaten van info aan beide kanten. En what's up met het niet terug krabbelen op Hyves??? Ik voel me zwaar gepasseerd hoor!!! :s

    En over Fabian vertel ik je wel in geuren en kleuren als je terug bent! Hij doet je naam nu in ieder geval geen eer aan :P

  • 28 Maart 2007 - 13:38

    Tante Muriel :

    Ik ben verrast om al die foto's te zien. Ik hoop dat je ze ook voor je vader stuur. Jammer dat ik ze niet aan oma kan wijzen, maar ik zal haar zeker vertellen. ik heb nog geen internet thuis anders zou ik haar speciaal brengen om ze te bekijken.

    Floyd was in suriname vanaf 24 februari tot 20 maart en dit i.v.m. het huwelijk van Clea en Ivory Rotsburg op 1 maart j.l. Ik heb van hem genoten en kijk vol vreugde uit naar zijn volgende bezoek aan suriname. O.k. ik ga nu eindigen want ik zit in een cyber en wil nog zoveel doen. Ik blijf dagelijks voor je bidden. Jullie staan op mijn dagelijkse gebedslijst. Hou je goed en "keep up the good work" Veel liefs en tot de volgende keer.

    Tante Muriel (Sweet-van Eer)

    MAY THE GOOD LORD BLESS YOU AND YOURS

  • 31 Maart 2007 - 22:29

    Doortje:

    Heee Oompie Fabian,

    Hoe gaat ie?? Met ons gaat het goed hoor. Nog een paar daagies en dan gaan we lekker in ons huisje slapen.
    Jay is ondertussen super bijdehand aan het worden. Hij is zo komisch, niet normaal.
    Heel veel succes met de lessen. En als er wat is hoor ik het graag.

    vr,gr
    Doortje, Jay en Gil.
    ps. We missen je echt heeeel errrrug. Nog een paar maandjes..... kan je lekker bij ons komen barbecuen.

  • 06 April 2007 - 08:59

    Cilffred&Duncan:

    fawaka febs,

    hoe is ie in taiwan?? we hebben gezien dat je niet vervelend daar in het verre oosten!! hoe staat het betreft de chicks? heb je al een wantan gescoord?? hahaha. oh ja, we wilden nog ff je postcode weten want dan sturen we je een mediabox op!! hahaha!! met spice!! en we bedoelen natuurlijk de kruiden ;)!!

    laters, gozer.

    Clifred&Duncan

  • 06 April 2007 - 09:00

    Cilffred&Duncan:

    fawaka febs,

    hoe is ie in taiwan?? we hebben gezien dat je niet vervelend daar in het verre oosten!! hoe staat het betreft de chicks? heb je al een wantan gescoord?? hahaha. oh ja, we wilden nog ff je postcode weten want dan sturen we je een mediabox op!! hahaha!! met spice!! en we bedoelen natuurlijk de kruiden ;)!!

    laters, gozer.

    Clifred&Duncan

  • 11 April 2007 - 16:34

    Pa:

    Dat zijn me een aantal foto's he.
    Ik probeer uit te zoeken welke ik voor oma ga printen.
    Je hebt me nogal wat meegemaakt maar dat hoort erbij.
    Oma gaat heel erg verrast zijn met de ervaringen die je allemaal meemaakt.
    Ik heb nog wat meer tijd nodig om alles doortenemen, maar we zijn hier in Sur. wel blij dat we op deze manier contact met je kunnen onderhouden.
    Dit is voor mij een andere ervaring dus het gaat nog niet al te vlot.
    ik doe bepaalde zaken nog niet vlekkeloos maar na een paar oefeningen denk ik dat ik vlotter hiermee weet om te gaan.
    Oke Fabian,
    Je hoort binnen kort weer van mij.
    Hou je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2007

What’s up bro? You from Paris.

15 Juni 2007

Het einde is in zicht

10 Mei 2007

Wo xihuan Taiwan

08 April 2007

Emergeny

17 Maart 2007

Al weer een maand voorbij

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 15789

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: