Het einde is in zicht - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg

15 Juni 2007 | Taiwan, Taipei

Ey good folks,
Fawaka? Met mij gaat het goed. Over een paar weken is mijn exchange over. De afgelopen maanden zijn best wel snel gegaan. Het lijkt nog als de dag van gister dat ik hier aankwam en met weemoed dagt, o jee kmoet hier 5 maanden wonen. Ma hoewel ik blij zal zijn wanneer ik weer in Nederland ben, ga ik het hier wel missen (het weer in Taipei trouwens niet). Ma goed, ik heb nog 3,5 week tegaan.

Afgelopend maand is er nie zoveel gebeurd. Alhoewel, de universiteit vierde vorige maand d’r 80ste verjaardag. Er waren allerlei festiviteiten gepland. Alhoewel het weer nie egt meewerkte, het regende het hele weekend, waren de taiwanezen heel erg enthousiast. Het enigste boeiende vond ik de vuurwerkshow. Ma voor de rest was het wel aardig, niet spectaculair ofzo. Verder ben ik bijna elk weekend uitgeweest. Paul van Dyk was hier op promotie tour voor zijn nieuwe album. Normaliter zou ik in Nederland niet naar zijn show gaan, maar hier zijn de djs zo slegt dat het voor de verandering eens goed is om een goede dj te horen. Het was een leuke avond. En we hadden de laatste verjaardag van de exchange students gevierd. Een Franse meid was jarig en ze heeft het in een trendy restaurant gevierd. Het eten was lekker, zo lekker dat ik twee hoofdmaaltijden heb gegeten. Niemand dagt dat ik het op kon, maar degene die mij kennen weten dat ik veel op kan. Enigste nadeel was dat ik daarna uitging en haast niets kon drinken.

De chineze lessen zijn voorbij. In 3mnd kan je mandarijns niet leren. Het moeilijke aan mandarijn is het onthouden van karakters en de tonen. Je hoeft de toon maar verkeerd te hebben en je zegt een ander woord. Desalniettemin waren de lessen leuk en me chinees leraar was tof. Hij noemde mij rijk want in de pauze zat ik naar me mp3 te luisteren of te spelen met me psp terwijl hij gewoon een hummer heeft. En kheb hem een beetje nederlands geleerd en hij kon de ggggg aardig uitspreken.

Komende dinsdag is het dragonboatfestival, dat is een bootrace waaraan kga meedoen. Ik zit in een team met allemaal imba studenten. We gaan het niet winnen. De eerste en de enigste training die ik heb meegemaakt zijn we verpletterd door een team van taiwaneze meisjes. Ok ze waren met zn 21 en wij maar met 14, maar zelfs met 30 man konden we hun nie verslaan. Vooral ook omdat tijdens het roeien de helft met open mond naar hen zat te kijken. Ma ja waarschijnlijk trainden zij al weken serieus ervoor, voor ons is het om het een keer mee te maken. En tjaa, de trainingen die zijn al om 7 uur smorgens, dus k kon het nie nog meerdere keren opbrengen om kwart over zes op te staan. I just can’t do that.

Nu we tegen het einde zitten, plant bijna iedere exchange student een reisje door Azië. Zo gaan er een aantal naar China en sommige van hen met de trein naar Mongolië. Ik ga naar Thailand voor 4 daagjes. Ff relaxen aan het strand, althans dat is de bedoeling. De vooruitzichten zien er nie zo best uit. Het is namelijk regenseizoen, zo heb ik me laten vertellen. But I hope for the best. Ik heb er zin in, ff weg uit Taipei.

Ma voor het zover is moet ik nog drie dingen voor school doen. Een daarvan heb ik al af, de andere twee zijn een final exam en een opdracht, beide voor Real Estate Investment. Heb ik nog 2 weken de tijd voor. Genoeg tijd :)

Nou kga er maar weer vandoor. Ff nog van de laatste weken hier genieten en wanneer ik terug ben van de zomervakantie genieten. Ik zie ook al dat wanneer ik terug ben dat ik ff een paar nieuwe familiegenoten moet gaan begroeten. Hierbij wil ik me nigten Latoya en Doreen alvast feliciteren met hun dochtertjes en tante Ange met haar zoon. En Revelino, gefeliciteerd met je diploma. Ga zo door jonge.
Laterssssssssssssssss

  • 15 Juni 2007 - 09:01

    Wendie:

    Heeey beter joh dat het einde voor je in zicht is!
    Voor jou snel gegaan maar voor vele mensen een lange tijd geweest ;)

    Nog veeeel succes met de laatste opdrachten! Gaat je lukken, laat het weer je niet tegenzitten.

    Mijn bewondering voor jou doorzettingsvermogen Fabiantjeeee

    Grtsss
    W

  • 16 Juni 2007 - 16:38

    Pa:

    Hey Fabian
    Blij weer wat van je te vernemen.Iedereen is erg trots op je dat je het zo ver hebt volgehouden en we verwachten allemaal dat je het tot een succesvol einde brengt.
    Je voorgenomen vakantie aan het eind is je best wel gegund hoor.In Suriname vinden al je familie leden het een geweldige prestatie van je.Ze zijn ook erg benieuwd naar jou chinese taalkennis.
    Oke,nog een prettige tijd toegewenst verder en vooral veel succes met je laatste onderdelen van je studie in Taipei.
    P.S. de groeten van Oma en tante Henna.

  • 18 Juni 2007 - 10:21

    Doreen:

    Hoi Fabian,

    Inderdaad nog een paar weekies, maar dan zien we je eindelijk weer. De tijd is inderdaad heeeel erg snel gegaan.
    Heel veel succes nog met de laatste loodjes. en tot over 3 weken.

    vrgr,

    Doreen

  • 18 Juni 2007 - 20:57

    Joyce:

    Hoiiiiiii Fabian,
    Nog een paar weken te gaan. heb je heel goed gedaan. de tijd vliegt. hoewel je ver van huis bent, zal je straks als je weer in het land bent, heerlijk genieten van je vakantie. geniet maar vast van de dagen in thailand. de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst, zeggen ze. ik hoop het allerbeste voor je. groetjes van je nichies en zie je gauw weer

  • 20 Juni 2007 - 20:11

    Sakkina:

    Heeeey Fabian,

    De tijd is toch wel heel snel voorbij gegaan. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad. En nog heel veel plezier & geluk verder in je laatste weekjes. We zien je heel gauw weer terug.

    Dikke kuss,
    Sakkina.

  • 29 Juni 2007 - 07:25

    Monique:

    Hey Schatje,

    Veel plezier in Phuket en kom snel terug.

    I love you
    Kusjes

  • 29 Juni 2007 - 08:07

    Tamara:

    Hi Febs,
    Geniet er nog even met volle teugen van!
    Dat van een moeilijke taal leren kan ik me helemaal in vinden, het russisch is ne zo, leg de klemtoon verkeerd en ze kijken je aan alsof je van een andere planeet komt. En zoveel grammatika in 1 taal! Maar wel supergaaf als je het dan in ieder geval een beetje begrijpt!
    Weet je al wat je hierna gaat doen?
    Fijne zomer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2007

What’s up bro? You from Paris.

15 Juni 2007

Het einde is in zicht

10 Mei 2007

Wo xihuan Taiwan

08 April 2007

Emergeny

17 Maart 2007

Al weer een maand voorbij

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 15794

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: