Save and sound - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu Save and sound - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van febs - WaarBenJij.nu

Save and sound

Door: Fabian

Blijf op de hoogte en volg

17 Februari 2007 | Taiwan, Taipei

Hey y'all,

hoe gaat het met jullie. Met mij gaat het wel goed. Ik ben veilig aangekomen na een lange vliegreis. Sorry dat ik nu pas een berigt plaats, maar ik was moe en heb veel gedaan. Het is nu hier 0437 en ben aangekomen na een avondje stappen en dacht dat ik het eigenlijk niet kon maken om nog geen bericht voor jullie te zetten. Nou voordat ik begin aan het verhaal wil ik jullie als eerst bedanken voor de vele berichten en positieve reacties die ik heb ontvangen. En verder als jullie proberen contact te zoeken dan kan dat nu op dit nummer:
+886928057034

Wat betreft het adres, dat weet ik nog niet helemaal zeker. Ik heb een mailtje gestuurd naar de persoon die het waarwschijnlijk wel zal weten. Als ik meer weet erover, laat ik jullie weten. Ma let's begin

Het begon allemaal op woensdag. Me bro, me mams en me vriendin:) vergezelden me naar Schiphol. Daar aangekomen bleek ik heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel overvracht te hebben. Ik wist nie wat ik zou aantreffen in Taiwan en ik wil er nie bij lopen als een zwerver dus had veel dingen ingepakt waarvan ik dacht, die ga ik dragen. Ik mocht maar 20 kg meenemen maar had een overgewicht van 12 kg. Ik ga voor 5mnd weg en vind het eigenlijk belachelijk dat ik ma 20 kg mag meenemen. Ma goed, na veel wikken en wegen, een beetje gesmokkel naar me handbagage en een irritant blond mannetje (soort van baas over de bagage) kon ik eindelijk me bagage afgeven. Daarna drong het besef pas goed tot me door dat ik voor 5 mnd wegga. Ut was zwaar het afsgeid, ook al probeerde ik me groot te houden. Ma ja. Ik ging gelijk maar door naar de gate en moest daar wagten tot ik kon instappen.

Voordat ik instapte dagt ik dat het een regtstreekse vlucht naar Taipei, maar ik zag dus dat we eerst in Bangkok zouden stoppen. Ik dagt van nee, de reis is al lang dan moet dat ook weer gaan gebeuren. Ma goed ik vertrok om 2030 ned tijd en kwam de volgende ochtend 1135 ned tijd aan (1835 in Taipei) De vlucht was ok. Ik zat wel op een vervelende plek want kon het beeldsgerm heel moeilijk zien, maar ja ik probeerde te slapen (wat helemaal niet lukte)

Toen ik aankwam in Taiwan had ik me bagage al vrij snel en de paspoort controle duurde ook niet lang. Binnen 45 min stond ik al buiten in de aankomsthal (Schiphol kan er een voorbeeld van nemen). In de aankomsthal stonden 2 van me 3 buddies me al af te wagten met in het groot op 2 a4tjes mjn naam. Ze hebben me opgehaald met de auto. Soms was de communicatie wat moeilijk, want ze begrepen me engels nie zo goed. Moest dingen 5 keer herhalen en dan herhaalden zij het nog een keer om het te snappen, ma goed kmoet ze nie lullen. Ik kan ook (nog) geen chinees. Maar zijn erg behulpzame en aardige gozers. Ze brachten me naar mijn kamer en leenden me geld zodat ik de noodzakelijke benodigdheden voor de eerste nacht kon kopen.

De 2e dag had ik afgesproken met 1 van ze. De anderen konden niet. Nou zonder hem zou ik op dit moment ergens rondzwerven in Taiwan. Hij heeft me zo goed geholpen.Ik hoefde maar aa te schreeuwen en hij was er. Hij heeft me gebracht om een digitale camera te kopen, prepaid simkaart, belkaart, sportschoenen, boodschappen (de winkels gaan hier 4 dagen digt vanwege chinees nieuw jaar, dus hij zei dat ik beter veel kon kopen voor de komende dagen), geld opgenomen, is samen met me gaan lunchen etc... you get the picture. Hij was dus erg behulpzaam.

Nou nadat we dus die dingen hadden gedaan ging ik met me buurman op campus, tevens ook een exchange student van Erasmus, naar The Night Market. Daar zouden we een andere jongen van erasmus ontmoeten. Onderweg kwamen we ook nog een andere tegen, die komt van belgie en ging met ons mee.

Nou The Night Market kan j beter omschrijven als de eetmarkt. Heeeeel veel eetkraampjes, en ik herkende egt geen 1 gerecht. Nou me metgezellen waren wel in om van alles te proberen, maar ik ben best wel kieskeurig qua eten. Ik heb tog maar 1 gerecht geproefd en het was best wel lekker.

Nou na The Night Market gingen we ff naar een Irish Pub, waar een bandje optrad die bekende nummers covert. Nou ze deden een cover van deja vu van beyonce en Jay z en kwist niet wat ik hoorde. Het leek er totaal niet op. Ma goed, ze deden hun best en de live band was wel hmm ok.

Nou daarna hadden we bij het hoogste gebouw van Azie, Building 101 (101 verdiepingen waarvan de bovenste 51 leeg zijn om de prijs kunstmatig hoog te houden) , afgesproken met nog 4 exchange students. 1 dame was ook van Erasmus, 2 van Frankrijk en 1 van Canada (die heeft bij elkaar 24 uur gereisd). We wisten toen niet waar we naar toe zouden gaan dus hebben besloten om de taxi te nemen naar het Centraal Station en van daaruit te lopen in de hoop om een club langs te komen. Nou we hadden gehoord van de bekendste club van Taiwan, maar daar aangekomen zagen we dat we niet egt gedressed waren voor het feest(vooral de heren).

We wilden blamage voorkomen om geweigerd te worden dus liepen we door en gingen in een leuke cafeetje zitten. Erg mooi ingericht en goede muziek op de achtergrond. We zaten daar ongeveer 3 uur, te praten om meer over elkaars achtergrond te weten te komen. Ik waa vrij rustig omdat, naast 1 meid, ze allemaal rookten en ik kan daar egt nie tegen. Ma kwilde geen spelbreker zijn dus sloeg me door die lucht heen. Om 3 uur verlieten we de tent. 3 van ons hadden eigenlijk nog wel zin om naar die tent terug te gaan waar we bang waren om geweigerd te worden. Ze gingen ook daarnaar toe. Ik nam de taxi met nog 3 anderen want we waren kapot. En nu zit ik dus hier, dit bericht te typen naar jullie.

Me eerste indrukken van Taipei en de universiteit zijn positief. En ik moet nog echt cker wennen. Campus is verdomd groot. Erasmus pas er 10x in. Verder is Taipei een grote stad. Er zijn veel scooters, er is veel smog, ik vind dat er een soort eigenaardige wierookachtige geur hangt in de stad (waar ik al een beetje aan gewend ben) en ut openbaar vervoer is ordelijk. Mensen staan letterlijk in de rij om in te stappen in de metro's. Dat wordt zelfs met pijlen aangegeven. En mensen staan egt aan de regterkant van de roltrap om de mensen die haast hebben er links langs te laten gaan. (voorbeeld voor Nederland???).

Nou ik ga stoppen. Tis hier 0530. Ben gewoon bijna een uur aan het schrijven. Wil jullie nog eigenlijk meer vertellen, maar het is veels te lang.Ik denk dat het grootste deel al voor de helft in slaap is gevallen. Sorry daarvoor, ma tis hier zo anders. Ik wil dat gewoon meedelen.

Nou ik ga slapen. Jullie horen volgende week weer van me. Tot gauw,

Fabian aka Won Fa Un

PS: Ik kan op dit moment maar 10 foto's plaatsen in totaal. Als jullie me meer fotoruimte kado zouden willen geven zou ik heel blij worden en kunnen jullie nog meer genieten van foto's

  • 16 Februari 2007 - 21:45

    Omai:

    Febie!

    Gelukkig ben je goed aangekomen. Damn wat een overvracht haha.. je bent erger dan mij :P
    Wel even wennen cker daar?! Maar je begint aardig op gang te komen als ik 't zo lees. Nicee!
    We'll keep in touch.

    x Omai


  • 16 Februari 2007 - 21:52

    Rowena:

    Hey schat,

    Ben blij dat je goed ben aangekomen. let goed op jezelf daar.
    En hoop je gauw weer te zien.
    kusjes van je lieve nicht
    Luv u!!

  • 16 Februari 2007 - 22:35

    Tsaarina:

    Hoop nog veel meer te horen van je ervaringen daar! gelukkig heb je nog wel mensen om je heen met wie je nederlands kan praten, of niet? hoop echt dat je het naar je zin zal hebben en dat je veel positieve ervaring zal opdoen. groetjes Tsaarina

  • 17 Februari 2007 - 10:07

    Wendie:

    Wat leuk !!!!

    Ik probeerde je nog te bellen maar kreeg je niet te pakken :(
    Heb je voice ingesproken.
    im so sorry
    GE WEL DIG dat je het zo naar je zin hebt tot nu toe !!
    Hartstikke leuk om te lezen allemaal, geen woord gemist haha.
    Klinkt erg gezellig !
    Wat goed dat de meeste situaties in Taiwan structureler(?) zijn dan in NL.
    Dat geeft overzicht (in tegendeel tot London ;))
    Je kamer ziet er leuk uit en ik ben blij dat je het kan vinden met de anderen.
    Jij bent niet zo moeilijk in omgang..
    Al 1 ding geleerd Fabian; Aanpassen.
    Die rook..pfff
    Ik wens je erg veel plezier, ervaring en LEKKER ETEN toe!!
    Hugg
    Wendie

  • 17 Februari 2007 - 10:30

    Feliz:

    Heey babe gelukkig ben je goed aangekomen, wat zei je nou laaatst dat je geen lange mails kan sturen haha deze is aardig lang :-p

    Wat zat er in godsnaam allemaal in je tas? :-p zijn maar vijf maanden schat, geen decennium

    Nou ja babe enjoy yaself over there

    Kus

  • 17 Februari 2007 - 11:31

    Mehdi:

    hey febs,

    Gelukkig ben je goed aangekomen.Ik had ook die bagage probleem toen ik hierheen (Noorwegen) kwam. Daarom had ik 20 kg met TNT verstuurd.Uit je verhaal blijkt dat je een leuke eerste paar dagen hebt, hopelijk zal je hele tijd daar Vet zijn. Spreek je laters.

    Groetjes

  • 17 Februari 2007 - 13:37

    Melissa:

    Haay Febs
    Gelukkig ben je goed aangekomen.
    Ik probeerde je nog te bellen, maarja je nam niet op =P Maar goed,
    doe je best en pas goed op je zelf.
    Maak veel lol en geniet er van!
    xxx je nichtje
    I miss you

  • 17 Februari 2007 - 14:11

    Yoleiny:

    Ey schatje,

    Echt beter dat je goed bent aangekomen daar en dat je daar goed bent ontvangen door die mensen.
    Dat scheelt echt als je mensen heb die je kunne begeleiden en helpen.
    Ik hoop dat je een toptijd meemaakt.

    Kus Yoleiny

  • 18 Februari 2007 - 01:02

    Vennink:

    Hey weirdo!

    Leuk om wat van je te lezen.

    Ben benieuwd hoe het je zal vergaan!

    Groet Vincent

  • 18 Februari 2007 - 19:49

    Fatma:

    Heeey,

    Ik ben blij om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat het je nu al bevalt. Wanneer beginnen je colleges. Ik ben echt benieuwd of de colleges lijken op wat we op Erasmus krijgen. Veel plezier nog!!

    Grt, Fatma



  • 19 Februari 2007 - 17:25

    Indirah:

    Hey Fabian,

    Leuk joh dat je daar zit. haha kprobeer al jaren mensen hier te laten beseffen dat ze rechts moeten staan!! jeetje, better reconise. Tis maar goed dat je zo goed opgevangen wordt. Kzit hier helemaal te dromen van mijn studiereis volgend jaar, maar echt leuk voor je dat jij d'r al in zit:). Hoop dat de mensen daar een beetje lief zijn voor je daar. Wat je trouwesn allemaal niet mee kan maken in 24 uur he.
    nou khoor t allemaal wel
    xxIndirahxx

  • 20 Februari 2007 - 15:34

    Jerry:

    Tan boeng neffo.

    Ik heb je een mailtje gestuurd.

    Groetjes

  • 20 Februari 2007 - 17:13

    Stephany T:

    WOW zoveel overvracht!! Had je daar geen dingen kunnen kopen =P
    Good luck with your adventure in Taiwan =D

    Kisses & Hugs from Stephany

  • 20 Februari 2007 - 22:57

    Nadia:

    Hey febs...heeel leuk verhaal en ben blij dat je goed bent aangekomen..ik zal je ervaringen in de gaten houden!!

    Liefs Nadia

  • 24 Februari 2007 - 21:49

    G.J.van EER:

    Het is gelukt en ik ben wel benieuwd naar je volgende avonturen daar.Over de ruimte voor foto's stuur informatie hoe het moet plaatsvinden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 Juli 2007

What’s up bro? You from Paris.

15 Juni 2007

Het einde is in zicht

10 Mei 2007

Wo xihuan Taiwan

08 April 2007

Emergeny

17 Maart 2007

Al weer een maand voorbij

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 15801

Voorgaande reizen:

14 Februari 2007 - 15 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: